Przepisy dokładnie regulują prawa konsumenta oraz Obowiązki sprzedającego w przypadku zakupów. Klienci są traktowani z zasady jako strona słabsza a na ich straży stoi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rozbudowany prawa konsumenta bez problemu znajdziemy w internecie. Jak wygląda zwrot towaru bez posiadania paragonu w sklepie stacjonarnym oraz internetowym? O czym należy pamiętać? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć!
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zwrot-towaru/
Podstawowe informacje dotyczące zwrotu towaru
Bardzo dużo zależy od tego czy zakupy robiliśmy w sklepie stacjonarnym czy przez internet. Sprzedawca w sklepie internetowym nie posiada obowiązku aby przyjąć zwrot towaru. Oczywiście towar taki Musi być pozbawiony wszelkich uszkodzeń. Wówczas zwrot zależy tylko i wyłącznie od jego dobrej woli. Coraz większa liczba film jednak decyduje się na zwrot dla klientów w celach polepszenia marketingu.
Sytuacja wygląda inaczej w przypadku robienia zakupów w sklepie internetowym. Jeżeli robimy zakupy na odległość i niemały styczności fizycznej z konkretną rzeczą, to mamy prawo w ciągu 14 dni odesłać zakupiony przez nad przedmiot bez podawania żadnego powodu.
Sprzedawca posiada bowiem obowiązek niezwłocznie zwrócić pieniądze które Wpłaciłeś za towar, wliczając w to koszty przesyłki.
Są jednak wyjątki, które przewiduje Ustawa o Prawach Konsumenta. Nie możesz odesłać towaru, które szybko się psują.
Klient odsyła przedmiot na jak własną kieszeń. Coraz więcej sklepów jednak przyjmuje opcję opłacania zwrotów. W przypadku uzasadnionej reklamacji, za przesyłkę płaci osoba sprzedająca.
Zwrot towaru bez paragonu
Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie musi przyjmować towaru od klienta, który zmienił swoją decyzję po zakupie. Taki sprzedawca może jednak w prowadzić politykę przyjmowania produktu po okazaniu paragonu, metki, oraz przedmiotu bez śladów używania.
Jeżeli klient nie posiada paragonu, to może pokazać wyciąg z konta bankowego, który dokumentuje podaną transakcję.
Paragon nie jest od nas wymagany również w przypadku zwrotu towaru zakupionego przez internet. Takim dowodem może być informacja z konta bankowego lub też korespondencja mailowa.
Zwrot towaru ze sklepu stacjonarnego
Jeżeli zakupiony przez nas przedmiot nie posiada zniszczeń oraz śladów użytkowania to przyjęcie zwrotu w sklepie zależy jedynie od dobrej woli sprzedawcy. W momencie kiedy przedmiot ma wadę, kupujący ma prawo zareklamować. Może zrobić to z tytułu gwarancji bądź rękojmi.
Jeżeli chodzi o rękojmię, to klient może żądać:
• Naprawienia towarów
• wymiany towaru na nowy
• obniżenia ceny
• odstąpienie od umowy
Wówczas sprzedawca ma okres 14 dni na stosunkowa nie się do reklamacji złożonej przez klienta.
Zobacz też: http://nakrecenieksperci.pl/kasa-fiskalna/